רפואה זה מקצוע אבל בריאות זה עסק. כמו כל עסק קיים הרצון להצליח ולהתרחב. שיווק ופרסום הם הדרכים הראשוניות להבאת לקוחות חדשים. העליה בתחרות והשינויים בחברה גורמים לאלו שדגלו בגישה “רופאים לא מפרסמים” להתמעט ולהיעלם.
אספנו כמה מהסימנים לכך ש”מישהו בבעיה” ותפיסת עולמו לא התעדכנה:
מיתוס 10. מספיק להיות רופא טוב הציבור מצפה למצוינות בטיפול הקליני . אין ביטחון שדבר זה יתורגם להצלחה עסקית
מיתוס 9. אני לא צריך לפרסם כי כולם מכירים אותי– ביטחון עצמי חשוב אך לקוחות חדשים כל הזמן נוספים לשוק שאתה פועל בו.
מיתוס 8. כולם יודעים על כל השרותים שאני מציע. פרסום “מחנך” את הציבור וחושף מוצרים ושרותים לקהל שכבר בוטח בך.
מיתוס 7. אתה בקהילה כבר כל כך הרבה זמן כך שאנשים אוטומטית יפנו אליך. כל אחד ישמח להאמין שמטופלים חדשים מגיעים “אוטומטית” או באופן קסם. אורך קיום העסק לא מבטיח שתבחרו גם בעתיד ולא מתדלק את מודעות הקהל מחדש.
מיתוס 6. רק רופאים גרועים צריכים לקדם. תקשורת אפקטיבית מיידעת אנשים שנזקקים לפתרון על משאבים לשרותים רפואיים מקצועיים.
מיתוס 5. אין כאן תחרות. למאן האמת תחום הבריאות והרפואה הפך לתחרותי מאוד. הרבה עסקים וארגונים מציעים אלטרנטיבות ומהווים הסחת דעת באופן יום יומי.
מיתוס 4. ניסיתי קצת לפרסם וזה לא עבד. ישנן בטח עשרות סיבות למה זה לא עבד.אך לרוב זה בגלל “קצת פרסום”, תכנון גרוע, מחסור בתקציב וצפיות לתוצאות מידיות הנם החשודים המידיים.
מיתוס 3. שיווק “מפה לאוזן” זה כל מה שאני צריך. בסופו של דבר אדם אחד שממליץ לאדם אחר זה דרך לא אפקטיבית. היום נשתמש ב”ניהול מוניטין דיגיטלי“, ביקורות רופא והמלצות מטופלים און ליין.
מיתוס 2. פרסום זה מילה אחרת ל “זול נדוש ורודף בצע” -אלו מי שיצרו מותגים בתחום.
מיתוס 1. הפסקנו לפרסם לחסוך כסף. שיווק ופרסום אינם הוצעה אלא השקעה ליצירת עסקאות חדשות.
עסקי רפואה מצליחים מזהים מיתוסים אלו כשגוים. המיצגים חסר לקיחת סיכון, פחד מהלא נודע והתנגדות לשינוי. פרסום, שיווק והתמודדות עם תחרות חדשים לתחום הרפואה. ארגונים, מרפאות ורופאים נטשו אותם מאחור והתחברו להזדמנויות חדשות .
נשמח לעמוד לרשותכם ולסקור אילו הזדמנויות מתאימות לעסק שלכם.