האם אתם עושים מספיק כדי לשווק את עצמכם או את שירותיכם בזירה הדיגיטלית הרפואית?
זו שאלה שאנו מוצאים יותר ויותר רופאים ואנשי מקצוע מעולם הרפואה ושירותי הבריאות שואלים את עצמם. הודות לאינטרנט, המסע של המטופל אל הרופא המטפל והטיפול המותאם לו הופך לדיגיטלי הרבה יותר – בעיקר בשלב חיפוש המידע והמחקר האישי. המטופלים מיודעים ומועצמים הרבה יותר מעבר, כך שבהקשרים רבים בחירת רופא או מרפאה הפכו לבחירה הנשענת על מחקר צרכני. כמובן שדפוסי החיפוש והמידע המבוקש אינם דומים למחקר צרכני לפני רכישת מכונית חדשה. למחפשי המידע בתחומים רפואיים יש דפוסי שימוש נפוצים ומוכחים, מעין מסע שהמטופל הפוטנציאלי עובר לפני שהוא בוחר בכם כספק שירותי הרפואה שלו.
תפקידה של תוכנית שיווקית דיגיטלית לשירותי בריאות או רפואה הוא לפגוש את מחפשי המידע האלו ברגע הנכון במהלך “המסע הדיגיטלי” שלהם, ולגרום להם לבחור בשירותים שלכם ולא במתחרים. זאת על ידי הפעלת אמצעים דיגיטליים רבים של שיווק, ניהול מוניטין ומיתוג – כאשר חלק ניכר מהמאמץ השיווקי מתרחש כבר בדף תוצאות החיפוש של גוגל.
בקצרה: עמוד תוצאות החיפוש של גוגל במחשב ובסמארטפון הוא נקודת המפגש הראשונה של המטופל עם הרופא או ספק שירותי הבריאות. עליכם לנקוט בפעולות אקטיביות נכונות כדי לספק מידע רלוונטי, לבנות תדמית נכונה ולחזק את האפשרות שהמטופל יבחר בכם.
מחקר של גוגל המציג את מסעו של המטופל
במחקר מעניין שפרסמה גוגל, הבוחן את דפוסי השימוש של מחפשי מידע בתחום הרפואי, עולים נתונים מעניינים וחשובים מאוד למתכנני פעילות שיווקית דיגיטלית בזירה הרפואית. המחקר מדגיש באמצעות סטטיסטיקות מאירות עיניים עד כמה השתנו דרכי הפעולה של מחפשי המידע והמטופלים. להלן מספר נתונים הממחישים עד כמה הזירה הדיגיטלית חשובה, ובמיוחד עד כמה החיפוש הוא כלי יקר מפז במסעו של המטופל, ואי לכך גם בפעולות השיווקיות הנדרשות:
- 84% מהנשאלים נעזרו במידע אינטרנטי כחלק מתהליך קבלת ההחלטה לגבי בחירת רופא או מרפאה.
- 48% מהנשאלים ביצעו מחקר אישי של לפחות שבועיים לפני קביעת פגישה ראשונית.
- מה הגולשים מחפשים? 94% בודקים את המוניטין של ספק שירותי הרפואה, 86% מחפשים חוות דעת חיוביות על הרופא או המרפאה, 85% בודקים האם המרפאה או הרופא משתמשים בטכנולוגיה חדישה.
- שליש מהנשאלים משתמשים באופן קבוע במכשירים הסלולריים שלהם לצורך מחקר וקבלת החלטות רפואיות, אפילו כאשר הם נמצאים כבר במרפאה עצמה.
- 77% מהמטופלים נעזרו בחיפוש בגוגל לפני קביעת תור – בסקטור הרפואה הפרטית הנתון אף גבוה יותר.
- מסע החיפוש של המטופל ה”קלאסי” מתחיל בתסמינים, עובר להגדרות רפואיות, ממשיך לחיפוש רופאים ספציפיים ואז עובר אל אפשרויות טיפול רלוונטיות.
חשוב לשים לב לכך שרופאים ומרפאות אינם יכולים עוד להסתמך על מוניטין ושיווק “מפה לאוזן”. כמובן שלהמלצה כזו יש משקל חשוב, אך מטופל המקבל המלצה רפואית מחבר או בן משפחה, תמיד ומיד ייגש לגוגל לחפש מידע על אותו רופא, תרופה או מרכז רפואי!
מסקנות מתבקשות מהנתונים
מתוך המידע שגוגל עצמה אוספת ומפרסמת, ומתוך הניסיון הממוקד שלנו בתחום, המסקנות המתבקשות והברורות הן שקיימת חשיבות עצומה ובלתי מוטלת בספק לכך שדף תוצאות החיפוש בגוגל יניב תוצאות חיוביות ומתאימות כאשר מחפשים שם של רופא, של תרופה, של מרכז רפואי או של כל שירות אחר מתחום הבריאות. דף תוצאות החיפוש צריך לכלול שילוב אופטימאלי ומושכל של מידע רלוונטי ואפקטיבי, לצד בניית מיתוג נכון וחיזוק הסיכוי של מחפש המידע הרפואי להגיע אל האתר שלכם ולא של המתחרים.
המונח “ד”ר גוגל” מעולם לא היה נכון יותר בהקשר לשירותי רפואה ובריאות. על אנשי המקצוע בתחום “לקפוץ על העגלה” ולפעול בצורה חכמה ויעילה תוך שימוש מושכל בדפוסי השימוש הללו.
שירותי מדיגיטל כחלק ממסע המטופל במרחב הדיגיטלי
סביבת החיפוש של גוגל היא תחרותית ואגרסיבית מאוד כיום. מדיגיטל הוקמה מתוך היכרות עם שתי הזירות – עולם הרפואה והעולם הדיגיטלי – ואנו שואפים לספק לכם שירותים שיגדילו את נפחי הפעילות ויאפשרו לכם להתמקד באספקת שירותי הרפואה הטובים ביותר. מדיגיטל מציעה שירותי ניהול מוניטין ומיתוג נכון בדף תוצאות החיפוש ובאינטרנט בכלל, בדגש בלעדי על זירת הרפואה והבריאות. השירות שלנו ניתן תוך הקפדה בלתי מתפשרת על האתיקה המקצועית ועל הרגולציה בתחום פרסום המידע הרפואי ומתוך הבנה מלאה של צרכי הרופא או כל גורם רפואי אחר.
רוצים להגדיל את נפח הפעילות ולהיות חלק פעיל ממסעו של המטופל אליכם?
התקשרו היום למדיגיטל לקביעת פגישה ראשונית – 072-2146680.